163. Akademia Mądrego Dziecka. Wodne kolorowanie

Kiedy wróciłam do pracy po urlopie macierzyńskim pewnego dnia w przewodniku znalazłam informację, że powinnam wykonać z dziećmi wodną kolorowankę, którą znajdę w wyprawce plastycznej. Odnalazłam zatem rzeczoną kartę w odpowiedniej teczce i wiecie co... wzięłam do ręki telefon i zaczęłam szukać w Google jak wykonać wodną kolorowankę. Serio! Postęp w niektórych przypadkach chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać. Z otwartą z wrażenia buzią obserwowałam jak dzieci tworzą kolorowy obrazek przy użyciu jedynie pędzla i wody. Dzięki temu doświadczeniu dziś z czystym sumieniem że nie popełnię gafy mogę opowiedzieć Wam o nowościach wydawnictwa Egmont - dwóch wodnych kolorowankach.




"Pojazdy"

W tej książeczce znajdziemy osiem obrazków różnych pojazdów takich jak motocykl, samolot, autobus, traktor, helikopter, samochód, ciężarówka i statek. Każdy pojazd opatrzony jest również krótkim, czterowersowym rymowanym wierszykiem.





"Zawody"

W tej książeczce znajdziemy osiem obrazków przedstawiających różne zawody takie jak astronom, bibliotekarz, cukiernik, fotograf, lekarka, malarz, pszczelarz i strażak. Każdy z zawodów opatrzony został krótkim, czterowersowym rymowanym wierszykiem.





Dzięki książeczkom z serii Akademia Mądrego Dziecka - Wodne kolorowanie maluchy poznają zawody oraz pojazdy i bawią się kolorami. Oprócz tego rozwijają sprawność manualną, ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową, poszerzają wiedzę o świecie, przygotowują się do nauki czytania i pisania i uczą wartości społecznych - a wszystko z myślą o tym, by przygotować dzieci do codziennych wyzwań w świecie XXI wieku. 

Wodne kolorowanie to książeczki, dzięki którym dzieci zapoznają się z techniką malowania pędzlem, zanim sięgną po prawdziwe farby. Wystarczy zamoczyć pędzelek w wodzie i dotknąć nim zakropkowanej powierzchni. Wtedy na obrazku pojawią się kolory. Takie malowanie z pewnością przyniesie dziecku mnóstwo radości. Ale – uwaga – to wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Bardzo ważna jest tu precyzja! Gdy wyjdziesz poza linię, na niezakropkowanej powierzchni może również pojawić się kolorowa plama!

Od moich przedszkolaków dowiedziałam się, że wodne kolorowanki są teraz bardzo modne. Dobrze, że mam te dzieciaki, bo byłabym kompletnie nie na czasie. Pamiętajcie - wystarczy woda i pędzel, by wyczarować piękne kolorowe obrazki. A w dodatku jest to dziecinnie proste! 

(PS. Jutro mam zamiar sprawdzić, jak poradzi sobie moja 1,5 roczna córeczka)

Te i inne wodne kolorowanki znajdziecie na stronie wydawnictwa Egmont, poniżej podaję link:



Image and video hosting by TinyPic

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

273. "Zwyczajna kobieta" Anna Płowiec - recenzja przedpremierowa

Przepis na zwyczajne życie. Miłość, wierność, uczciwość, zaufanie, tolerancja czy przyjaźń to podstawowe składniki życia, zwłaszcza w związk...