192. "Biblioteczka Montessori. Ciało człowieka" - wydawnictwo Egmont

Wydawnictwo Egmont jest dla mnie absolutnym mistrzem świata w dziedzinie pedagogiki Montessori. Seria pod nazwą "Biblioteczka Montessori" to prawdziwy skarb jeśli chodzi o materiały pomocne w nauce tą metodą, ale także w nauce ogólnie - w tradycyjnej szkole ciekawe materiały edukacyjne są na wagę złota. I ja kawałeczek tego złota mam w swoich rękach - poznajcie zestaw "Ciało człowieka", który skradł moje serce (na szczęście mam w zanadrzu filcowe!).


Biblioteczka Montessori to propozycja dla wszystkich rodziców i nauczycieli, którzy chcą wykorzystać metodę Marii Montessori w pracy z dziećmi. Dzięki kartom, książkom i pomocom dydaktycznym wydanym w serii można rozwijać zainteresowania dziecka i towarzyszyć mu w rozwoju. Pomoce wydane w serii idealnie sprawdzą się jako uzupełniające materiały do pracy montessoriańskiej. Wygodne pudełka oraz odpowiednio trwałe i atrakcyjne elementy zapewniają świetną zabawę i wspomagają rozwój dziecka. Zestawy są odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

W zestawie „Ciało człowieka” znajdują się: 11 filcowych modeli narządów (naturalnej wielkości), 13 kolorowych kart edukacyjnych oraz 13 odpowiadających im podpisów, książeczka, plakat oraz 4 przezroczyste folie z układami (kostnym, nerwowym, krwionośnym, mięśniowym). Dzięki kartom edukacyjnym dzieci poznają narządy wewnętrzne i ich funkcje a także nauczą się dopasowywać obrazki narządów do ich nazwy. To doskonałe źródło wiedzy o ludzkim ciele, ciekawe i dostosowane do wieku.

I cóż teraz zrobić z takim ogromem materiału? Z pomocą przychodzi nam książeczka, w której znajdziemy wiele propozycji aktywności i dużą dawkę wiedzy. Zawiera ona podstawowe informacje o narządach i układach (kostnym, nerwowym, krwionośnym i mięśniowym), które dodatkowo zostały zamieszczone na przezroczystych foliach.








Pierwszym ciekawym zadaniem, które dziecko może wykonać jest ułożenie filcowych modeli narządów na plakacie (z jednej strony rysunek ciała dziewczynki, z drugiej chłopca). Z pomocą przyjdzie tutaj książeczka, w której znajdziemy informacje o każdym narządzie i rysunek wskazujący jego umieszczenie w ciele człowieka.





Kolejne zadanie to karty edukacyjne. Każdej karcie przedstawiającej dany narząd odpowiada karta z podpisem, którą dziecko będzie musiało zestawić z obrazkiem.




Na koniec dziecko może poznać układy w ciele człowieka dzięki przezroczystym foliom umieszczonym w zestawie. Przykładając je do ilustracji umieszczonych w książeczce dziecko może obserwować jak są rozmieszczone, a dzięki dodatkowym informacjom zawartym w książeczce może zrozumieć ich działanie.





Jestem zakochana w materiałach z serii "Biblioteczka Montessori". Od kiedy podjęłam współpracę z wydawnictwem Egmont marzyłam o tym, aby zrecenzować te cuda i moje marzenie wreszcie się spełniło. Nie mogę doczekać się września, kiedy z moimi uczniami będę mogła potrenować w praktyce poznawanie narządów w ciele człowieka. Jestem absolutnie przekonana, że taka forma nauki spodoba im się dużo bardziej niż tradycyjna lekcja. Kto czytuje mojego bloga z pewnością już wie, że nie podoba mi się czysta, stuprocentowa pedagogika Montessori, ale jej elementy, które bez problemu możemy wykorzystywać w tradycyjnej szkole, są fenomenalne i warto się do nich odwoływać. Zestaw, który otrzymałam od wydawnictwa, jedynie rozbudził mój apetyt i sprawił, że mogłam na własne oczy przekonać się, że warto zainwestować i skompletować dostępne do tej pory zestawy z serii "Biblioteczka Montessori". 

A wszystkie je znajdzie na stronie wydawnictwa Egmont, o tutaj (klik)


Image and video hosting by TinyPic

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

273. "Zwyczajna kobieta" Anna Płowiec - recenzja przedpremierowa

Przepis na zwyczajne życie. Miłość, wierność, uczciwość, zaufanie, tolerancja czy przyjaźń to podstawowe składniki życia, zwłaszcza w związk...